Ekonomi

Kazanç çağrısı: Nefis! Markalar 60 milyar dolarlık satışa ulaştı ve dijital büyümeyi hedefliyor

Çok güzel! Brands, Inc. (YUM), son üç yılda sistem satışlarında 60 milyar doları aşarak ve yaklaşık 10.000 yeni restoran açarak önemli bir dönüm noktasına işaret ederek 2023’ün dördüncü çeyreğine ilişkin kazançlarını açıkladı. Şirketin dijital satışları 30 milyar dolara yaklaştı ve toplam satışların %45’inden fazlasını oluşturdu.

Orta Doğu’daki çatışmaların yarattığı zorluklara rağmen Yum! Brands, KFC, Taco Bell, Pizza Hut ve The Habit Burger Grill dahil olmak üzere tüm bölümlerinde güçlü bir büyüme bildirdi. Şirketin sürdürülebilirlik ve liderlik gelişimine verdiği değer, Time Magazine tarafından tanınmak ve kilit rollere yeni yöneticilerin atanması da dahil olmak üzere kayda değer başarılarla da vurgulanmıştır.

Temel Çıkarımlar

  • Çok güzel! Brands’ın sistem satışları 60 milyar doları aştı, dijital satışlar ise 30 milyar dolara yaklaşıyor.
  • Şirket, dijital büyümeye odaklanarak üç yıl içinde 10.000’e yakın yeni restoran açtı.
  • Habit Burger Grill, adetlerdeki %8’lik artışın etkisiyle sistem satışlarında %6 büyüme elde etti.
  • Çok güzel! Brands, 2024 yılında temel faaliyet kârında en az %8 oranında artış sağlamayı planlıyor.
  • Şirketin net kaldıraç oranı 5 kattan 4,2 kata yükseldi.

Şirket Görünümü

  • Çok güzel! Brands, 2024 yılında temel faaliyet kârında en az %8 büyüme hedefliyor.
  • Mağaza satış trendlerinde sıralı bir iyileşmenin yanı sıra güçlü bir birim geliştirme sınırı bekleniyor.
  • Taco Bell’in şirket tarafından işletilen marjlarının %23 ila %24 arasında olacağı öngörülüyor.
  • Tüm yıl vergi oranının %21 ila %23 arasında olması bekleniyor.

Ayı İçin Önemli Noktalar

  • Satışlar Orta Doğu’daki çatışmalardan etkilendi.

Yükselişte Öne Çıkanlar

  • Çok güzel! Markalar, mağaza satışlarındaki %6’lık artışla birlikte uzun vadeli büyüme algoritmasını aştı.
  • KFC ve Pizza Hut marka geliştirme rekorları kırdı.
  • Çok güzel! Çin, büyümesi ve operasyonel yetenekleri nedeniyle övgüyle karşılandı.

Hanımlar

  • Kazanç çağrısı özetinde herhangi bir spesifik mali eksiklikten bahsedilmedi.

Sorular ve Cevaplarda Öne Çıkanlar

  • Yöneticiler dijital satış büyümesini, sadakati ve iş gücü verimliliğini tartıştı.
  • Pizza Hut için olumlu trendler ve yeni mağaza geliştirme çalışmaları öne çıkarıldı.
  • Verimlilik iyileştirmeleri yoluyla kârın artırılacağına olan inanç dile getirildi.
  • Taco Bell’in değer kategorisindeki gücü, pazar payı ve trafik kazanımı potansiyeli olarak kabul edildi.

Çok güzel! Markalar dijital alanda yeniliklere devam ediyor; Çok güzel! Commerce platformunun ABD’de KFC ve Taco Bell’de başarıyla konuşlandırılması ve ABD’de ve uluslararası alanda Pizza Hut’a genişletilmesi planlanıyor. Şirketin kiosk penetrasyonu, Poseidon satış noktası sistemi, Dragontail AI platformu ve otomatik envanter yönetim sistemleri gibi teknolojik gelişmeleri operasyonel verimliliği artırıyor ve müşteri deneyimini geliştiriyor. Hisse geri alımları ve yatırımlar için fazla serbest nakit akışını kullanma taahhüdüyle Yum! Brands gelecek yıl büyümeye ve kârlı olmaya devam etmeye hazırlanıyor.

InvestingPro Analizi

Çok güzel! Brands, Inc. (YUM), üst üste 6 yıl boyunca temettü ödemelerini artırma konusundaki performansından da anlaşılacağı üzere, hissedar getirilerine olan güçlü bağlılığını ortaya koymuştur. Bu taahhüt, şirketin 21 yıl üst üste temettü ödemelerini sürdürmesiyle daha da vurgulanıyor. Temettülerin istikrarı ve büyümesi Yum! Bu, Brands’ın mali sağlığının ve tutarlı nakit akışı yaratma yeteneğinin bir göstergesidir ve şirketin tüm bölümlerinde yakın zamanda yaptığı güçlü büyüme duyurusuyla tutarlıdır.

InvestingPro Tips’te ayrıca Yum! Brands, kısa vadeli kar büyümesine göre yüksek bir Fiyat/Kazanç (F/K) oranıyla işlem görüyor ve 2023’ün 3. çeyreği itibarıyla son on iki ay için F/K oranı (düzeltilmiş) 23,06. Bu yüksek F/K oranı yatırımcıların gelecekte şirketin makalede vurgulanan büyüme stratejileriyle dengelenerek daha yüksek kâr artışı bekleyebileceğini gösteriyor.

InvestingPro Data ayrıca 2023’ün 3. çeyreği itibarıyla son on iki ayda %5,15’lik gelir artışı ortaya koyuyor ve bu da şirketin sistem satışlarında ve dijital satış büyümesinde bildirdiği artışı destekliyor. Ayrıca Yum! Brands aynı dönemde %25,4’lük etkileyici bir Varlık Getirisi (ROA) elde etti ve bu da kâr elde etmek için varlıklarını verimli bir şekilde kullandığını ortaya koydu.

Daha derin analizle ilgilenen okuyucular için, analistlerin şirketin bu yılki karlılığına ilişkin tahminleri de dahil olmak üzere ek InvestingPro İpuçları mevcuttur. Bu bilgilere ve daha fazlasına erişmek için 2 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde ek %10 indirimden yararlanmak için kaydolun. SFY24veya 1 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde %10 ek indirim SFY241Kupon kodunu kullanabilirsiniz.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

reyhanli-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu